ape saye cakap-cakap :

Rabu, 22 Februari 2012

rumah impian..





haiii....hari ni tetibe rajin pulekk nak updated new entry. ok. td dalam duk stalker-stalker FB orang..tetibe tepikir.. "bila ek aku kawin? emm dengan sape? penah jumpe ke?" acewahhh gatai gitu..bukan ape..tak salah kan nak pikir bende-bende gitu..bukan gatai nak menikah.tp ntah laa..da lama da aku duk pikir dengan sape jodoh aku..aku kenai ke..penah jumpa ke..emmmm tapi tu semua tuhan da aturkan, kita hanya mampu merancang and berusaha mencari pasangan yang baik. mcm orang selalu cakap "lelaki yang baik untuk perempuan yang baik "  okayy yang jahat x payah ckp la nahh..paham2 sendiri la ye :).
tapi cukup baikkah aku? nak dapat lelaki yang baik? aku berdoa suatu hari nanti aku akan dapat future husband yang boleh membimbing aku ke jalan yang sebenar-benarnya ^^,
okay ni satu kata-kata aku dapat dari FB. yang mana boleh membangkitkan semangatku nak kahwin..(kahkahkah yang ni memang nampak benor gatai nak menikah) xde  la.actually as guide for me, what kind of characteristics that aku mesti cari..panduan yang memang sangat berguna tahuu :)
  •   Carilah LELAKI yang mampu menjadi IMAM untukmu. 
  • Yang menitis air mata melihat kesakitanmu ketika melahirkan zuriatnya. 
  • Lelaki yang membangunkanmu untuk BERIBADAT bersama-sama di sepertiga malam.. 

~> Jika pencarian itu telah engkau temui, jangan lupa bersyukur kepada-Nya. Jadilah PERMAISURI hatinya, peneman dikala SUKA dan DUKA, pengubat RINDU dan LARA. ❤ InsyaALLAH (,^^(^^,)~
 — 

okay da lepas cerita yang pertama.
la ni yang kedua pulakk. aku pasang angan-angan nak rumah besar..cantik. eee xtau la kenapa. n nak tau dak..aku dulu penah berangan nak kawin ngan ank raja..(kahkahkah) *sekali lagi gelak x sopan* yela..x slh nak pasang angan-angan.mana tau jadi betoi-betoi kan? 
n time aku form5 dlu.aku penah menghadiri satu motivasi ni *sekali lagi ayat skema ^^,(Y)* and motivator tu kata. kalau kita nak apa yang kita nak.mula-kena pasang angan-angan dulu.see betul la apa yang aku buat ni kan :)... tapi dia kata dengan syarat kena usaha bagi dapat la.kalau setakat hangat-hangat taik kucin sebelah rumah hang ja.baik toksah :D ... dia kate kita lukis apa yang kita nak kan. example *rumah* okayy dia kate lukis rumah yang pesen macam mana yang kita nak. so lekat kat dinding. dengan cara begini tiap-tiap hari kita dapat menatap lukisan kita yang sememangnya lawa tu.so kat situ kita da tanam spirit untuk kita dapatkannya :)
okayy tapi macam aku. aku bukanlah seorang tangan seni yang mana mampu melukis secantik lukisan pelukis di luar sana*ayat skema lagi lagi* so aku akan print ruman yang aku dreamkan ni.
this picture i've always dreamed of (Y

tadaaaa ^^,












Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.