ape saye cakap-cakap :

Jumaat, 10 Februari 2012

how to make cupcakes ^^,


Assalamualaikum...okayyy. lamanya aku x update belog aku aku ni kan..ye laaa...aku ni jenis x rajin nak mengapedet belog ni haaaa...tu yang bila korang tengok belong aku jaaa..mesti benda yang sama..hehhe...so now aku nak share kat korang mcm mana nak buat cupcakes ^_^

BAHAN-BAHAN
100g granulated sugar (but aku kurangkan sikit..sbb agak manis.its up to you k..but for sure jgn terlalu manis nnti x sedap pulekkk..
125g butter
2 eggs-grade B<----minta perhatian pasal grade telur hokayyy
100g plain flour
1tsp baking powder
pewarna (jika nak)
#bakar dengan suhu 155deg n selama 22minit

CARA-CARA










butter 125g


butter + gula 100g(aku kurangkan sikit)

mix well kan mereka ^^,

putar sampai lembut

d + dengan telur (lupa nak tangkap gambau)

dah mixkan..beliau akan jd camni setelah d + dengan telur

letakkan tepung

ingat ! kacau guna tangan je.. jangan guna pemutar okayy ^^,
hasil setelah dicampur kesemua bahan

asingkan dan buat 2 bancuhan.
#letak warna mengikut cita dan rasa anda

bancuhan ke-2 

DONE !!!
#dia akan jadi lebih kembang dan cantik..yang ni sbb aku nakletak topping.tu sbb leper n wrna ni x sama seperti diatas *sbb ni gambau baru..yang buat dlu lupa nak tnkap gambau ^__^

hasil DECORATION ku ^^,

ok lahhh..ni je yang dapat aku kongsikan..penat ehhh nak tulis pepangjang nihh...kalau korang berjaya..CONGRATULATIONS babe !!! ^^,

ASSALAMUALAIKUM olsss

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.